Herroepingsrecht
Zilvera is een particuliere verkoper en haar verkopen vallen daarom niet onder de Nederlandse Wet Koop op Afstand met bijbehorende Herroepingsrecht.
Ik wil echter tevreden klanten hebben en bied de volgende mogelijkheid aan:
Mocht u, om welke redenen dan ook*, niet tevreden zijn met uw bestelling, neem dan voor retourzending contact op via dit formulier of via het algemene contact-formulier. Na contact kan de zending binnen 10 werkdagen na ontvangst worden geretourneerd in de originele verpakking, precies zoals u het sieraad heeft ontvangen – dus ongedragen en onbeschadigd. Binnen 30 dagen na de ontvangst van de retourzending wordt het aankoopbedrag aan u teruggestort, de retourkosten van verzending zijn voor uw eigen rekening.
Indien de klant na afloop van de boven genoemde termijn van 7 dagen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn recht op retour resp. het product niet aan Zilvera heeft teruggezonden, is de koop een feit.
De volgende sieraden zijn uitgesloten van recht op retour:
- Artikelen die op maat worden gemaakt of in overleg worden ontworpen en gemaakt voor de klant kunnen niet worden geretourneerd.
- De persoonlijk afgenomen sieraden waarvan de koper in de gelegenheid werd gesteld het sieraad bij afname te bekijken, te passen en aan te vaarden
* Deze redenen kunnen bijvoorbeeld zijn: niet passende maat, slecht draagcomfort, allergische reactie etc.
Overige situaties voor terugzending/ teruggave van het geld.
indien het sieraad beschadigd is geraakt tijdens vervoer of tijdens de eerste 3 maanden van normaal gebruik en indien het niet meer te repareren is (of de koper wenst het niet te laten repareren), is teruggave van geld mogelijk. Daarvoor dient de koper contact met Zilvera op te nemen om de verdere mogelijkheden te bespreken. Alle klachten over de kwaliteit dienen zo goed mogelijk worden omschreven en/of bevestigd door de foto’s.
Na contact en afspraak over terugzending dient de koper het beschadigde sieraad aan Zilvera terug te zenden, compleet met alle afgebroken delen. Zo snel mogleijk echter niet later dan 30 dagen na de ontvangst van de retourzending wordt het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) aan de koper teruggestort, de retourkosten van verzending naar Zilvera zijn voor de rekening van de koper.
De terugstorting geschiedt op de rekening van de koper die door hem is aangegeven. Als de oorspronkelijke transactie via PayPal is betaald, zal het bedrag ook via de PayPal worden terugbetaald. Voor de terugstorting via PayPal bestaat een mogelijkheid dat – na verloop van bepaalde tijd – een PayPal betalingcommissie zal worden ingehouden. Dit heeft tot gevolg dat de koper niet het volledige aankoopbedrag terugkrijgt.